Edward Perotti je vysoce uznávaný plánovač událostí, který spolupracoval se známými hvězdami jako Ariana Grande a Nick Jonas. Do této oblasti se dostal poté, co byl propuštěn ze svého předchozího zaměstnání. Dnes odmítá zakázky, které ho nezajímají.
V rozhovoru pro Business Insider zmiňuje, že mezi A-celebrity se v současnosti vyplácí trend hologramů a regionální kuchyně. “Do plánování událostí jsem se dostal náhodou. V podstatě jsem na to zakopl a skončil v tom. Po třiceti letech se stále šťourám v prachu – a pořád mě to baví,” dodává.
Edward Perotti začínal v jednom z prvních online vydavatelských firem, která byla po převzetí jiného podniku v Clevelandu zavřena. Najednou se ocitl bez práce, ženatý, s prvním dítětem na cestě a naprosto panikařil. Jeho kamarádka, která vedla cateringové oddělení v hotelu, mu nabídla, aby přišel pracovat pro ni: “Můj cateringový manažer právě dal výpověď. Přijď a pomoz mi.” Přestože byl skeptický, přijal nabídku, protože peníze byly naléhavé.
Během šesti měsíců zjistil, že kombinace nevěst, jejich matek a kuchařů je výbušná – a že pro to není stvořený. Přesto se mu líbilo pohostinství a tak přešel do prodejního oddělení hotelu, kde se poprvé setkal s profesionálními plánovači událostí. Nevěděl ani, že tato profesní oblast existuje.
Význam divadla v jeho kariéře
Edward strávil dětství na jevišti jako herec, scénický technik a pomocník při stavbě scén. Plánování událostí pro něj bylo novou verzí toho, co znal: “Někdo mi dá scénář, já obsadím role, navrhnu scénu, postarám se o světla a zajistím, že publikum něco prožije.” Tato realizace zásadně změnila jeho kariérní dráhu; po vstupu do oblasti plánování událostí jeho kariéra vzlétla do nových výšin, při čemž pracoval s významnými zákazníky.
Edward je nyní na bodě ve své kariéře, kdy častěji říká “ne” než “ano”. Pečlivě si vybírá klienty, kteří sdílejí jeho hodnoty a rozumí tomu, že jeho úkolem není být služebník, ale přinášet hodnotu. Ti ho najímají pro jeho odborné znalosti a unikátní pohledy. “Pokud hledáte někoho, kdo souhlasí se vším, nejsem pro vás ta pravá osoba,” zdůrazňuje.
Cenová strategie a důvěra
Edwardova cenová politika je srovnatelná s honorářem právníka nebo architekta: klienti platí za jeho duševní vlastnictví a čas jeho týmu, zatímco ostatní náklady jsou průchozí. “Pokud si půjčujeme nábytek nebo najímáme caterera, uvidíte přesné náklady. Dávám přednost tomu, když klienti podepisují smlouvy přímo se dodavateli, než abych měl skrývané marže,” říká. Jeho reputace je všechno, co má.
Mohlo by se zdát, že by mohl účtovat statisíce za každou akci. “Samozřejmě – občas se to stává. Ale nemohl bych nikomu vážně poslat fakturu na milion dolarů, pokud by neexistovala skutečná hodnota,” dodává.
Doporučuje také, aby klienti do svých oslav začleňovali dary pro komunitu. “Pokud už utrácíte tolik peněz, mělo by to mít také nějaký pozitivní dopad,” vysvětluje.
Trendy v plánování událostí
Když mu někdo popisuje akci, kterou viděl v “Page Six”, okamžitě ho přeruší. “To byla myšlenka někoho jiného, pro příběh někoho jiného. Pojďme zjistit, co vás osobně oslovuje, a na tom stavět.”
Perotti se postavil proti moderním návrhům: “Žádné bílé mramorové bary a žádné ‘moderní’ dekorace ze středního století více. Během pandemie COVID-19 jsme měli jedinečnou příležitost přepracovat způsob, jakým se lidé scházejí, ale většina odvětví se vrátila k té staré, předvídatelné formuli: dlouhé stoly, středové dekorace a očekávatelná menu.”
Trend, který nejvíce miluje, je: lokalita, lokalita, lokalita – tedy nakupovat potraviny, víno a design tam, kde se akce koná. V Montaně by měli hosté dostat tresku místo importovaných ryb a v Paříži by měli ochutnat skutečnou francouzskou kuchyni. Lidé si pamatují autenticitu, ne uniformitu.
Rovněž rád integruje technologie do živých zážitků, aniž by ztratil lidskost. Použili již holografické uvítání, které interaguje s hosty, a nyní mohou přivést hlavního řečníka jako život-size hologram z jiného kontinentu na pódium. “To je pravděpodobně to herectví ve mně. Stále inscenuji iluze, které okouzlují lidi,” říká.
Dalším z rostoucích trendů, které nepovažuje za okrajové, je wellness. “Je to v DNA každé akce.” To může zahrnovat například bezalkoholický bar vedle cocktailového baru, nebo klidné prostory, kde se hosté mohou uvolnit. “Inkluzivita je důležitá: nikdo by se neměl cítit vyloučen – ať už pije, nebo ne,” dodává.
Skutečný luxus
Pro Perottiho není luxus přebytek, ale záměr. “Jedná se o vytváření momentů, které se zdají osobní a etické a jsou zakořeněny na místě.” Po finanční stránce je na tom dobře a jeho podnikání živí jeho rodinu – včetně nejmladšího syna, který je autistický a potřebuje stále péči. “To je to, co mě pohání: budovat něco, co bude dostatečně udržitelné, aby byl v bezpečí, když tu nebudu,” uzavírá.
Nemá zájem o sportovní auta. “Miluji, když si mohu vzít rodinu do letadla do Paříže, sednout si v kavárně a vědět, že podle mé práce si to mohu dovolit.” Po všech těch letech je stále na divadle – jen s větším rozpočtem a lepším publikem.