Nové trendy v hotelech: Zkušenosti s hybridním robotickým hotelem v Tokiu

Spread the love

Japonsko je známé technologickými inovacemi a pohostinností, což ovlivňuje nové trendy v hotelnictví. Michelle Gross strávila čtyři noci v hotelu Yotel Tokyo Ginza, který se zaměřuje na robotiku a automatizaci.

Podle jejího vyjádření byly některé funkce robotů praktické, zatímco jiné působily jako nadbytečné. Poprvé navštívila robotický hotel v Tokiu v roce 2019, s tím, že technika nebyla zcela spolehlivá a humanoidní roboti jí navíc naháněli strach. Když se na začátku tohoto roku otevřel nový hybridní robotický hotel Yotel Tokyo Ginza ve stejné oblasti, rozhodla se ho vyzkoušet kvůli svým zkušenostem v oblasti japonského cestovního ruchu a pohostinství, o kterých píše téměř deset let.

Vzhledem k tomu, že se očekává, že turistika dosáhne rekordní úrovně v roce 2025, čelí sektor služeb a pohostinství trvajícímu nedostatku pracovníků, což je nutí přemýšlet o kreativních způsobech, jak lépe obsloužit příliv cestovatelů v budoucích měsících a letech.

Japonsko jako lídr technologického pokroku

Japonsko bylo vždy známé svými technologickými pokroky, od vysokorychlostních vlaků Shinkansen až po automatizované restaurace s prodejnami. Kromě toho je země proslulá svou pohostinností, známou jako omotenashi. Byla jsem zvědavá, jaké bude nové zážitkové hybridní robotické hotelové prostředí.

Můj pobyt v robotickém hotelu

Yotel Tokyo Ginza je čtyřhvězdičkový lifestyle hotel, který byl otevřen na začátku tohoto roku. Srovnání s prvním robotickým hotelem, kde jsem pobývala, bylo obrovské, neboť měl pouze základní technologii.

V lobby Yotelu se nachází samoobslužné check-in stanice a služba doručení zavazadel. Po přihlášení mě přivítali dva roboti zaměstnanci zvaní „Yobots“. Po obdržení klíče od pokoje jsem ho skenovala u Tomo, který mě následně doprovodil k mému pokoji.

Můj pokoj nabízel výhled na Ginzu. Pokoje v Yotelu jsou kompaktní a minimalisticky zařízené, ale potěšila mě motorická smartbeds, která je umístěná uvnitř. Kdykoli jsem potřebovala nějakou službu, byl robotický pokojový servis dosažitelný na jediný hovor.

Když robotický pokojový servis dorazil, obdržela jsem automatizovaný hovor na telefon v pokoji, který mě vyzval, abych otevřela dveře. V přízemí hotelu se nachází Komyuniti, celoroční restaurace a bar Yotelu.

Po několika dnech strávených v Tokiu jsem si všimla, že ve městě se objevuje stále více robotů a automatizovaných nabídek. Jako časté samostatné cestovatelce do Japonska se mi pobyt v Yotelu líbil, přičemž vyvstává možnost zlepšení v několika oblastech.

Přečtěte si původní článek na Business Insider US.