Sniph: Jak si najít perfektní parfém podle expertky Tara Derakshan

Spread the love

Už od dětství mě fascinoval svět vůní a dnes je mou vášní přiblížit jejich kouzlo i dalším. Tara Derakshan, spoluzakladatelka švédské značky Sniph, se nedávno rozhodla vytvořit vlastní parfémy. Podělím se s vámi o její rady, jak objevit ten pravý parfém přesně pro vás.

Začátky s parfémy: Kde se rodí láska k vůním

Tara začala sbírat flakonky parfémů kolem desátého roku. Už tehdy si budovala něco jako svou soukromou “voňavou skříň”. Jak její vášeň vznikla?

„Moji rodiče pochází z Íránu, kde je kultura vůní hluboce zakořeněná. Parfém byl doma běžnou součástí každodenního života. Maminka mě vůněmi inspirovala už od mala – její sbírka parfémů zdobila koupelnu a já se ráda zdržovala v její blízkosti,” vzpomíná Tara.

3 nejlepší tipy pro výběr parfému od Tary Derakshan

  1. Nebojte se zkoušet. Nejlepší cestou ke správné vůni je testování. Kombinujte různé parfémy s oblečením anebo náladou. Pokud se k vlastní vůni rádi vracíte, našli jste svého favorita.
  2. Nový začátek? Nový parfém. Změna vůně může dodat kuráž pro novou životní kapitolu – ať už jde o nový pracovní start, nebo rozchod. Vůně přináší energii a nový pocit do běžných dnů.
  3. Budujte si voňavou kolekci. Stejně jako si vybíráte oblečení podle nálady, střídejte i pár oblíbených parfémů. Správně zvolená vůně dokáže ovlivnit pohodu nebo způsob, jak se vidíte.

Vzpomínky na první parfémy

Která vůně z dětství jí utkvěla v paměti?

„Byla to Robyn – líbila se mi nejen její vůně, ale taky účes. Prvním značkovým parfémem byl CK One. V době, kdy všichni nosili květinové vůně, mě tato unisex parfém naprosto dostal. Dodnes dávám přednost vůním pro ženy i muže,” říká Tara.

Od salónu ke startupu: Příběh švédské značky Sniph

Po ukončení učebního oboru kadeřnice se odstěhovala v osmnácti do Stockholmu, kde pracovala v salonu. Rodiče ale trvali na studiu, a tak vystudovala ekonomii. „Táta je podnikatel – inspiroval mě nejvíc. Věděla jsem, že si chci jednou založit vlastní firmu,” svěřuje se Tara.

Praxe ji zavála až do Londýna k technologické firmě, stále však snila o podnikání s vůněmi. Rozhodující setkání přišlo na jedné akci ve Stockholmu: Lisa Kjellqvist ihned uhádla konkrétní parfém, který Tara měla na sobě – šlo navíc o vůni z malého newyorského domu, téměř neznámé v Evropě. “Nikdy předtím jsem nepotkala někoho s takovým citem pro parfémy,” vzpomíná Tara.

Sniph – nová cesta objevování vůní

Sniph se zrodil jako předplatné na parfémy. Místo nákupu velkých flakonů můžete doma v klidu zkoušet malé vzorky a najít si to, co vám sedí. Inspirací byl princip Spotify: „Stejně jako si tvoříte vlastní hudební playlist, měli byste mít možnost tvořit vlastní voňavou kolekci – bez zbytečných investic do plných balení parfémů, které vám nemusí sednout.”

Proč jste se rozhodli vytvořit vlastní vůně?

„Za roky zkoušení tisíců vůní a díky zpětné vazbě od našich zákazníků jsme získali jasnou představu o tom, co dnešní ženy v Česku nebo Švédsku opravdu chtějí. Naše výběry kombinuji osobní zkušenosti a ženská síla – vůně mají být oslavou inspirativních žen v našem životě.”

Vůně jako osobní rituál

Jaká je pro Tary osobní úloha vůně?

„Je to možnost na chvíli úplně vypnout, užít si přítomný okamžik. Ale zároveň vůně pomáhá soustředit se a být tady a teď,” shrnuje Tara.

Zajímavost na závěr: Češi a parfémy v roce 2025

V roce 2025 stále více Čechů oceňuje smyslový zážitek z parfému jako součást každodenní pohody. Podle průzkumu DM drogerie za poslední rok stoupl zájem o niche parfémy o 17 %. Pokud stále hledáte ten pravý, nebojte se experimentovat a tvořte si vlastní voňavou kolekci. Opravdu to stojí za to objevit!